CIRCUIT PERU – tinutul Incasilor
Lima, Soseaua Panamericana, Golful Paracas, Insulele Ballestas, Liniile Nazca, Arequipa, Puno, Lacul Titicaca, Insula indienilor Uros, Insula Soarelui, Chullpas din Sillustani, Urcos, San Pedro, Tinta Sicuani, Racchi, Andahuaylillas, Pisac, Maras, Ollantaytambo, Sacred Valley, Puno, Cusco, Machu Picchu
Ziua 1. Zbor Budapesta-Lima (- - C)
Transfer la aeroportul Budapesta pe traseul Cluj -Oradea-Budapesta si retur.(la cerere). Ne imbarcam in zborul KLM/AIRFRANCE cu o singura escala in Amsterdam/Paris In cursul dupaamezii, aterizare pe aeroportul Jorge Chavez, in Lima, Peru, seara. Transfer, cazare la hotel, cina inclusa. Hotel INNSIDE by Melia Lima Miraflores 4* (sau similar)
Ziua 2. Lima- Paracas- Insulele Ballestas- Nazca (M - C)
Mic dejun. Pornire matinala in jurul orei 05:00 spre Paracas, strabatand Soseaua Panamericana, de-alungul coastei Oceanului Pacific. Sosire in Golful Paracas, unde vizitam Insulele Ballestas cu barcile (excursia depinde de conditiile meteo). Aceste insule sunt populate de o colonie de foci si multe specii de pasari – cormorani, pelicani, pinguini Humboldt. Zona a fost exploatata din cele mai vechi timpuri de catre populatia bastinasa, care folosea ingrasamintele de pasari de pe insule – guano. In drum spre insula, vom deslusi o figura in forma de candelabru sau de cactus; se crede ca ar fi opera aceluiasi popor care a trasat Liniile Nazca. Ne continuam drumul spre orasul Nazca, care poarta numele vechii civilizatii care a populat zona intre 300IC-800DC. Cina si cazare la hotel. Casa Andina Standard Nasca 3* 2 nopti ( sau similar, in Nazca nu exista hotel de 4*)
Ziua 3. Liniile Nazca- apaductul Cantalloc (M P -)
Dupa micul dejun, vizita incepem cu apeductele Cantalloc. În deșerturile și văile din Nazca, seceta poate dura ani de zile, dar civilizația Nazca a reușit să supraviețuiască și să înflorească în această regiune. Acest lucru s-a datorat în mare parte folosirii impresionante a ingineriei hidraulice, o realizare fără îndoială mai mare decât crearea liniilor Nazca. Sistemul hidraulic de la Nazca, cunoscut sub numele de puquios, este o combinație de tuneluri subterane, rezervoare mici și găuri ciudate în spirală care duc la apa de dedesubt. Acest sistem a fost folosit pentru a transporta apa atât pe terenurile agricole, cât și în zonele populate pentru a furniza apă potabilă. Urmeaza o masa de pranz bine meritata intr-un restaurant local dupa care transfer la aeroportul din Nazca optional* pentru a zbura deasupra Liniilor Nazca (zborul depinde de conditiile meteo), Liniile Nazca sunt o serie de desene (geoglife) localizate în Desertul Sechura din Peru. Acestea au fost desemnate de UNESCO ca aparținând Patrimoniului Mondial. Platoul înalt și arid se întinde mai mult de 80 km între orașele Nazca și Palpa în Pampa de Jumana. Deși unele geoglife locale sunt aseamănătoare culturii Paracas, oamenii de știință cred că Liniile Nazca au fost create de către cultura Nazca între 650 î.Hr. Și 400 î.Hr.. Sute de figuri individuale într-o gamă de complexitate de la linii simple la colibri stilizați, păianjeni, maimuțe, pești,rechini sau balene ucigașe, lame și șopârle. Pe langa toate astea, vom vedea sute de linii care traverseaza desertul in toate directiile. Cazare la acelasi hotel.
Ziua 4. Nazca-Arequipa (M - C)
Dupa mic dejun, pornire spre Arequipa pe drumul sudic Panamerican. Vom traversa o mare portiune de deserturi, canioane, vai, printre care, Yauca, cu plantatiile sale de maslini; vom face opriri panoramice pe traseu. Cina si cazare la Arequipa. Nazca-Arequipa: 566 km (cca 10 ore). Cina si cazare. Hotel Hampton Arequipa by Hilton 4* (sau similar).
Ziua 5. Arequipa-Puno (M - C)
Dupa mic dejun, vizitam orasul Arequipa – Cuceritorul Spaniol Garcí Manuel de Carbajal, a fost fondatorul orașului spaniol și l-a numit Arequipa; la 15 august 1540 a devenit "Villa Hermosa de Arequipa". În timpul colonialilor orașul a fost un punct intermediar de caravane care a transportat argint de la minele Potosi din Bolivia prin portul Quilca, de unde îl transporta în Spania. Arequipa este a doilea cel mai mare oras din Peru si este construit dintr-o roca vulvcanica alba, care confera orasului aspectul sau distinctiv si porecla “orasul alb”. Vizitam complexul bisericii La Compania de Jesus si manastirile sale, care sunt considerata cele mai perfecte expesie a arhitecturii religioase din secolul a XVII-lea, apartine miscarii mestizo baroce. Continuam cu Manastirea Santa Catalina (Sfanta Caterina). Maria de Guzman cumparase un cartier in centrul orasului Arequipa, l-a inconjurat cu ziduri inalte si a fondat aici Manastirea Dominicanilor in devotamentul Sfintei Caterina de Siena. Aceasta manastire a fost foarte stricta , inchisa mai bine de 400 ani. Constructia sa dateaza din 1580 si se intinde pe o suprafata de peste 20.000 mp, este un adevara oras in interiorul unui oras, cu strazile sale inguste numite cu nume castiliane. Manastirea a fost dechisa publicului in 1970 dupa vizita Papeila Arequipa si este in prezent una dintre cele mai importante atractii turistice ale orasului alb. Transfer la Puno (Arequipa-Puno: 325 km, cca 6 ore). C la hotel, cina si cazare. Hotel Lake Titikaka Puno 4* 2 nopti. (sau similar)
Ziua 6. Lacul Titicaca-Insule plutitoare- Insula Taquille (M P -)
Dupa mic dejun plecam intr-o excursie cu barca pe apele albastre ale Lacului Titicaca . Malurile si insulele sale sunt taram al legendelor, al obiceiurilor vechi si al traditiilor bine pastrate de localnici. Insulele plutitoare Uros, realizate din trestii si radacini de totora, Insula Taquille locuit de vorbitori nativi quechua sunt un bun motiv pentru o croaziera pe Lacul Titicaca, lacul navigabil aflat la cea mai mare altitudine. De lac se leaga legenda prin care se spune ca Inti - Zeul Soarelui a trimis aici pe Manco Capac si Mama Ocllo pentru a intemeia o noua civilizatie, iar locul unde Manco Capac si-a infipt bastonul de aur a fost numit Cusco. Lacul si zona inconjuratoare sunt declarate Rezervatie Nationala. Navigatia pe lac se face cu traditionalele barci din trestie totora dar si cu mici ambarcatiuni cu motor. Insulele Uros de pe Lacul Titicaca adapostesc una dintre cele mai vechi civilizatii din lume, ce isi pastreaza nealterate traditiile. Cele 44 de insule plutitoare sunt construite din trestie totora, durata de viata a unei insule este 30 de ani. Insula Taquille situata in partea peruana a Lacului Titicaca ofera o priveliste deosebita asupra lacului daca te incumeti sa urci cele 600 de trepte pana la punctul cel mai inalt al insulei. Cazare la acelasi hotel.
Ziua 7. Puno-Chullpas din Sillustani-Urcos-San Pedro-Tinta Sicuani-Racchi-Andahuaylillas-Cusco (M P -)
Dimineata dupa mic dejun vizita incepem la Chullpas din Sillustani. Acest sit este situat la 30 minute de Puno. Acestea sunt niste turnuri circulare de peste 12 metri inaltime, care au fost construite de catre Colla, vechii locuitori ai acestei regiuni. Au fost folosite ca morminte funerare pentru nobili la 4000 de metri deasupra nivelul marii. Acest sit arheologic este dominat de muntii care inconjoara Lacul Umayo. Continuam drumul catre Cusco. In timpul calatoriei veti fi uimiti de paisajele minunate: altiplanul si Anzii. Vom trece prin cateva sate andine precum Urcos, San Pedro, Tinta si Sicuani. Cel mai inalt pas al calatoriei este La Raya ( altitudine 4338 m), care este de asemenea , limita dintre Altiplano si muntii Anzi. (Mai multe opriri pentru poze.) Pauza de pranz intr-un restaurant local. Continuam drumul nostru catre situl arheologic Racchi. Acest sit de o extindere remarcabila este compus din multe cladiri din chiripici, printre care punctul culminant este Templul Wiracocha. Urmeaza vizita la Andahuaylillas, unde atractia principala este biserica baroca cunoscuta ca si “Capela Sixtina a Americii” datorita frescelor magnifice care ii decoreaza peretii. Cazare la Hotel Hacienda Cusco Centro Historico 4* (sau similar)
Ziua 8. Cusco-Pisac Market- Maras-Ollantaytambo-Sacred Valley (M P -)
Dupa mic dejun pornim spre piata indiana din Pisac. Intregul oras devine un targ, in principal duminica , oferind vizitatorilor un spectacol colorat si folcloric cu expozitiile sale de fructe si legume. Standurile ofera posibilitatea sa cumperi: suveniruri, obiecte de artizanat aduse din toata regiunea , poncho, tesaturi si pulovere de lana , bijuterii, antichitati si nu numai. Aici se poate decoperi traditia locala precum :trocul, practicat inca de indigeni. In apropierea pietii gasim un cuptor traditional de brutar numit “horno”. Continuam drumul nostru catre vizitarea salinelor Maras, care sunt situate pe versantul unui munte si sunt constituite din aproximativ 3000 de bazine mici care primesc apa sarata din subsol. Aceasta salina este una dintre cele mai vechi din Peru , se stie ca au fost exploatate inainte de sosirea incasilor in regiune. Piscinele sunt acum exploatate de familiile localnicilor. Servim masa de pranz dupa care sosim in Ollantaytambo, unul dintre ultimele situri construite de incasi inainte de sosirea Cuceritorilor. O mare parte a lucrarii ramane netrminata, pietrele abandonate au fost martorii muti aa bataliei dintre Monaco al II-leaimpotriva invadatorilor. Banuit de cuceritori , incasul si-a cautat refugiu in padurea Vilcabamba. Vizitam satul al carui aspect al strazilor, fundatiei caselor aparine perioadei incasilor.
Cazare la Hotel Tierra Viva Sagrado Urubamba 4* (sau similar)
Ziua 9. Machu Pichu
Dupa mic dejun, transfer la gara Ollantaytambo. Ne imbarcam in trenul Voyager (Inca Rail Company). Sosire la gara Aguas Calientes, de unde, urmeaza un urcus panoramic cu microbuzele pana la situl Machu Pichu, “orasul pierdut al incasilor”, la 110 km de Cusco, descoperit in 1911 de Hiram Bingham. Citadela este, fara dubii, unul dintre cele mai cunoscute si valororase dintre siturile arhitectonice si arhitecturale ale planetei. Localizata la o altitudine de 2400 m, Machu Picchu este o constructie de piatra care se desfasoara pe o platforma delimitata de un munte si un canyon al Raului Urubamba. Functiunea acestei citadele ale incasilor este si astazi un mister. Ne intoarcem cu acelasi tren pe traseul Aquas Calientes-Ollantaytambo. Transfer la Cusco. Cazare si cina La Hotel Hacienda Cusco Centro Historico 4* (sau similar).(
Ziua 10. Rainbow mountain-Muntele Curcubeu (M (P) -)
Timp liber in Cusco sau optional excursie la Muntele Curcubeu. Pornire de la hotel dimineata devreme inainte de mic dejun. Dupa un drum de 2 ore ajungem la Restaurantul La Montana unde servim micul dejun, dupa care ne indreptam catre punctul de control Vinincunca. Aici primim toate instructiuniile de la ghidul local, pentru a putea savura acest tur extraordinar. De aici putem observa varfuri inalte ca Ausangate si Winayriti, piscuri acoperite de zapada. Traseul nostru de aproximativ 90 de minute traverseaza zone pitoresti pana cand ajungem la Vinincunca sau Montana de Colores unde atingem altitudinea de 5036 m. La intoarcere ne asteapta o masa de pranz inainte de a ne intoarce in Cusco.
Ziua 11. Dupa mic dejun, transfer la aeroportul din Cusco. Zborla Lima (zbor in cursul diminetii). Sosire la Lima. Orasul a fost fondată de Francisco Pizarro la 18 ianuarie 1535, devenind una dintre bazele puterii spaniole din Peru. Lima este cunoscută și ca Orașul Regilor. Pentru mai mult de trei secole, Lima a fost unul dintre cele mai importante și influente orașe al Americii de Sud. În mai mult de patru secole de la fondarea sa ca oraș spaniol, Lima s-a afirmat ca expresie a moștenirii metise. vizitam centrul vechi a unde vom descoperi Plaza de amas, Palacio de Gobierno, Primaria – Catedrala din Lima, construit in anul 1625, al carui exterior este destul de simplu, dar al carui interior ascunde capele frumoase si gravuri ornamentale in lemn. Vizitam manastirea San Francisco, o manastire coloniala, decorata cu fresce infatisand scene din viata Sfantului Francisc si tigle galzurate in stil sevilian. Cina si cazare la hotel
Ziua 12. Mic dejun, timp liber in Lima, in functie de orarul de zbor (zborul va fi seara). Transfer la aeroport pentru imbarcare spre casa. Zbor KLM/Airfance cu o singura escala la Amsterdam/Paris.
Ziua 13. Aterizare la Budapesta dupamasa. Transfer Budapesta-Oradea-Cluj optional.
Data de plecare
Tarif standard in camera dubla, termen de inscriere
(avans 30%)
Tarif Early Booking
>31.01.2025 (avans 30%)
08/10/25
3750 euro
3590 euro
Tarif Client Fidel
3700 euro
3550 euro
Supliment camera single: 475 euro
Tarifele au fost calculate la grup de minim 16 turisti. Suplimentul pentru grup 10-15 persoane, 130 euro, se va achita doar in caz de nevoie, la finalizarea grupului, la expirarea termenului de inscriere. Agentia îsi rezerva dreptul de a modifica ordinea sau continutul programelor în cazul în care acest lucru este absolut necesar.
Tariful include:
- bilet avion operat de KLM/AIRFRANCE cu plecare din Budapesta cu o singura escala in Amsterdam/Paris si retur, cu 1 bagaj de mana si un bagaj de cala de 23 kg. Bilet de avion Cusco-Lima cu 1 bagaj de mana si un bagaj de cala de 23 kg.
11 nopti cazare la hoteluri (sau similar) cu tipul de masa : Mic dejun in fiecare zi la hotel, pranz in zilele 3,6,7,8,11, cina in zilele 1,2,4,5,9
taxele de intrare la toate obiectivele specificate in program
ghid local de limba engleza si ghid insotitor din partea agentiei vorbitor de limba romana pe tot parcursul excursiei
transferuri locale sub forma de transport privat
bilete de tren pe traseul Ollantaytambo/Machu Picchu/Ollantaytambo cu trenul Voyager Machu Picchu, transfer privat din Ollantaytambo la Cusco
toate excursiile si taxele de intrare mentionate in program (mai putin zborul deasupra liniilor Nazca si excursia optionala la Muntele Curcubeu) )
bilet de avion transtalntic, Air France/KLM; Budapesta-Lima-Budapesta, cu escala la Paris/Amsterdam; un bagaj de mana si un bagaj de cala de 23 kg (orarul de zbor se comunica mai tarziu)
bilet de avion intern, Cusco-Lima (in caz de inscriere tarzie, poate sa apara o suprataxa, in functie de gradul de ocupare al avionului)
Tariful nu include:
- biletul de avion pentru zbor deasupra liniilor Nazca: 140 Euro, confirmare la inscriere, plata la fata locului;- excursie optionala la Muntele Curcubeu (transport + mic dejun + pranz): 60 Euro, confirmare la inscriere, plata la fata locului;
asigurarea storno si medicala
bacsisurile personalului local, bacsisurile la hoteluri si la restaurante circa 90 euro /persoana
transfer Oradea-Budapesta 70 euro/persoana dus-întors, respectiv Cluj-Napoca-Budapesta 90 euro/persoana dus-întors
Actul de calatorie este exclusiv pasaportul valabil minim 6 luni de la data intoarcerii, dar recomandat perioada de valabilitate cat mai lung. Nu este nevoie de viza. Nu se accepta pasaport temporare.
Informatii utile:
obiectivele de vizitat sunt la o altitudine de peste 4000m
nu sunt vaccinuri obligatorii
anotimpurile sunt invers fata de emisfera nordica, vara in Peru e din decembrie pana in februarie, iarna e din iulie pana in septembrie; temperaturile medii in noiembrie in zona Muntilor Anzi: maxime: 20 C, minime: 5 C.
CONDITII DE INSCRIERE:
1. LA TARIFE EARLY BOOKING, CIRCUITE AUTOCAR SI AVION
Avansul este de 30% din tariful de inscriere diferenta de 70% se achita cel tarziu cu 45 zile inainte de data plecarii
2. LA TARIFE STANDARD, CIRCUITE AUTOCAR SI AVION
Avansul este de 30% din tariful de inscriere, diferenta de 70% se achita cel tarziu cu 45 zile inainte de data plecarii
RENUNTARI, PENALITATI:
LA TARIFE STANDARDARD SI LA TARIFE EARLY BOOKING, la circuitele Galatea Travel
1. În cazul serviciilor turistice circuite Galatea Travel realizate cu autocarul, penalizările sunt de:
a) 30 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 60 zile calendaristice înainte de data plecării;
b) 45 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 59-45 de zile calendaristice înainte de data plecării;
c) 60 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 44-30 de zile calendaristice înainte de data plecării;
d) 75% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 29-16 de zile calendaristice înainte de data plecării;
e) 100 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic sau egal de15 zile calendaristice înainte de plecare sau prin neprezentarea la program;
2. În cazul serviciilor turistice circuite Galatea cu avion, penalizările sunt de: CONDITII PERU CIRCUIT 2025
a) 30%,din preţul total pachetului de servicii, dacă renunţarea se face pana cu cel tarziu cu 75 zile inainte de plecare
b) 60% din preţul total pachetului de servicii, dacă renunţarea se face intre 74-45 zile inainte de calatorie c) 80% din preţul total pachetului de servicii, dacă renunţarea se face intre 44-30 zile inainte de calatorie
d) 100% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic sau egal de 29 zile calendaristice înainte de plecare sau prin neprezentarea la program; INFORMATII UTILE COVID-19
- vizitarea obiectivelor turistice - perioada cea mai dificila, cauzata de aparitia Covid-19, probabil a trecut deja, dar pot aparea si la alte restricitii, chiar in cazul in care se va putea calatori fara probleme intre tari. Dorim sa va asiguram ca ne dam toata silinta ca Dvs sa calatoriti in conditiile normale, obisnuite, dar exista posibilitatea de a nu putea fi vizitate unele obiective turistice din interior sau posibilitatea ca vizitele sa fie restrictionate in grup mare sau doar individual, fara ghidaj in interior. Mai exista posibilitatea ca grupurile mari sa fie divizate in grupuri mai mici (acest lucru poate insemna prelungirea timpului de vizita a unui obiectiv sau angajarea a mai multor ghizi locali, ceea ce poate implica costuri suplimentare sau decalarea programului). Multe obiective turistice nu si-au anuntat inca programul de vizitare sau taxele de intrare. Programele noastre contin taxe de intare informative, ultime valabile la acestea, astfel, aceste informatii pot suferi modificari. Dorim sa va asiguram ca Agentia noastra va alege calea realizabila in conditiile cele mai optime. Aceste restrictii nu se considera motiv de renuntare la excursie. Vizitele interioare sunt servicii oferite suplimentar fata de pachetul de baza si organizarea vizitelor interioare, sunt calculate cu titlu gratuit in programul circuitului; taxele de intrare si serviciile de ghid local fiind achitabile numai in cazul in care aceste servicii se pot realiza.
- conditii de intrare in tarile de tranzit si cele vizitate - in cazul in care tarile de destinatie sau tarile de tranzit solicita testarea sau vaccinul Covid sau alte acte doveditoare pentru a intra pe teritoriul lor, turistul inscris este obligat sa respecte reglementarile acestor tari pe cont propriu. In cazul refuzului respectarii acestor reglementari, turistul poate fi respins la intrarea in tara respectiva. De asemenea, refuzul respectarii reglementarilor impuse de aceste tari nu exonereaza turistul de la penalitatile contractuale. In cazul in care toate tarile din traseul turistic permit calatoria turistica, cf reglemantarilor MAE si a tarilor de destinatie, frica de Covid-19 nu este motiv contractual de renuntare, fara penalitati, indiferent daca se solicita test Covid sau vaccin.
Am intocmit prezenta adresa pentru a ilustra cu ce ne confruntam la momentul de fata, situatie care poate persista si la momentul calatoriei in anul 2023. Dorim sa ne exprimam, de asemenea, speranta ca toate se vor putea realiza fara nici un impediment si ca va vom putea oferi cele mai bune servicii posibile!
CONDITII DE CALATORIE
1. Acte de calatorie, vize, minori
- inscrierile se fac doar pe baza actelor de calatorie valabile in functie de destinatie, CI valabil minim 3 luni de la data intoarcerii, iar in afara UE, pasaport valabil minim 6 luni de la data intoarcerii. Turistul este obligat sa verifice valabilitatea actelor de calatorie si sa transmita copia actului de calatorie (CI sau pasaport) la inscriere; agentia nu isi asuma raspunderea in cazul in care actul de calatorie este expirat sau daca numele turistului nu este acelasi in CI si in pasaport sau este gresit, iar pasaportul este transmis ulterior, penalitatile cu modificarea de nume ii revin turistului. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele achitate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
- copiii minori (sub 18 ani) pot iesi din tara daca sunt insotiti de ambii parinti, sau de un parinte care are acordul notarial al celulilalt parinte, sau act notarial pe baza hotararii judecatoresti de incredintare a minorului, sau, in cazul minorilor insotiti de o persoana care are acordul notarial al ambilor parinti si cazier judiciar, conform legilor in vigoare. Nerespectarea celor de mai sus duce la oprirea la frontiera romana a minorilor, caz in care agentia nu raspunde de consecinte.
- obtinerea vizelor. In caz ca turistul este refuzat la obtinerea unei vize de calatorie, Agentia nu se poate face raspunzatoare, iar turistului ii revin penalitatile din contract, penalitati de anvergura egala cu renuntarea la pachetul turistic, dupa caz.
- se recomanda turistilor sa aiba asupra lor telefon cu roaming activat. In caz de ratacire/pierdere/obligatie de a se mobiliza pentru un act de calatorie pierdut, comunicarea turistului cu ghidul sau cu Agentia fiind indispensabila pentru turist. Agentia nu isi asuma nici o responsabilitate in cazul in care turistul nu are nici un mijloc de comunicare, rolul ghidului fiind acela de a presta servicii de ghidaj grupului si nu de a asista turistii care dintr-un motiv de neglijenta voit sau nevoit se abat de la program. Rolul de asistenta in aceste cazuri ii revine Agentiei si serviciul se asigura prin telefon.
2. Starea/conduita turistului
- turistul este raspunzator pentru starea sa fizica, medicala si mentala; deoarece este vorba de circuite in care si mersul pe jos este o activitate specifica si indispensabila, agentia nu isi poate asuma neprestarea unor servicii turistilor care nu au un grad normal de locomotie si mai ales handicapuri nesemnalate la inscriere. Turistul este obligat de a-si anunta handicapul la inscriere iar agentia poate accepta sau refuza inscrierea in functie de gradul de dificulate al traselui si in functie de gradul de handicap declarat de catre turist. Starea de sanatate mentala anormala poate afecta buna desfasurare a activitatii turistice; in cazul unui comportament fizic sau verbal agresiv din partea turistului, Agentia va apela la politia locala sau servicii medicale de urgenta din tara respectiva. In cazul in care comportamentul agresiv a unui turist afecteaza grav buna desfasurare a activitatii turistice, acesta poate fi exclus in baza unui proces verbal semnat de majoritatea turistilor, acesta neputand pretinde Agentiei despagubiri legate de servicii neprestate. In baza acestor evenimente, turistul va fi refuzat la alte inscrieri la circuite/programe Galatea Travel, astfel ne rezervam dreptul de a ne selecta clientela.
- in cazuri neasteptate, provocate de turist din propria neglijenta voita sau nevoita, intarzieri, pierderi acte de calatorie, Agentia nu are nici o responsabilitate financiara pentru a asigura transportul la urmatorul punct sau la Consulat. Programul grupului nu poate suferi din aceasta cauza. Agentia are o responsabilitate de a asista turistul telefonic in vederea rezolvarii situatiei. Numarul de telefon de urgenta la care turistul poate apela, in caz de nevoie este: 0752 198 787.
- turistul are obligatia sa fie punctual la orele de intalnire comunicate de catre personalul autocarului/ghidul excursiei. Nu se admit intarzieri in programul circuitelor, avand in vedere ca aceste intarzieri pot implica si decalaje de la program sau intarzieri la rezervarile facute. Personalul autocarului nu are obligativitatea de a astepta turistul intarziat, mai ales daca intarzierea implica pierderi in buna executarea a programului turistic sau perioada de stationare a autocarului este limitata in locurile destinate stationarii sau daca orele de condus ale soferilor au de suferit din cauza asteptarii dupa turistul intarziat. Agentia nu este raspunzatoare pentru servicii neprestate turistilor care intarzie de la program, voit sau din neglijenta.
- in circuitele de grup, in general un numar mare (30-45) de turisti calatoresc impreuna si in spatii inchise, din acest motiv, turistul este obligat sa pastreze o stare de igiena corporala adecvata, care nu afecteaza negativ turistii care stau in apropierea lor.
3. Hotelurile
- clasificarea hotelurilor din strainatate poate sa difere fata de clasificarea celor din Romania, si este in conformitate cu reglementarile din tarile respective; nu suntem raspunzatori pentru aceste diferente. Alocarea camerelor la hotel se face la receptie si nu depinde de agentie. Camerele triple pot fi de structuri diferite (3 paturi separate sau 1 pat matrimonial+1 pat pliant sau +1 supraetajat) si pot fi de confort redus. Rezervarile se fac in camere standard. Camerele duble pot fi cu un pat matrimonial sau doua paturi separate (twin). In cazul in care nu este specificat altfel, rezervarile se fac in camere standard. In cazul solicitarii unui confort sporit, diferenta se achita la hotel la fata locului, in cazul in care acest lucru este posibil.
- localizarea hotelurilor din programele turistice de tip circuit pot fi intr-o arie de 100 km fata de locul anuntat in program, de exp. zona Amsterdam sau zona Roma; locatia neafectand programul excursiei, transportul organizandu-se cu autocarul la finalul zilei.
- sosirile la hotel se fac de regula seara. Pot aparea intarzieri datorita conditiilor de trafic, vreme, intarzierea turistilor de la intalnire etc. Agentia nu este raspunzatoare pentru intarzierile de acest gen. Si in cazul in care se soseste tarziu, stationarea de odihna la hotel va fi de minim 9-11 ore/noapte, respectand orele de condus ale soferilor.
- turistul are obligatia de a respecta regulile hoteliere internationale sau regulile hoteliere specifice din tarile vizitate (sa nu deranjeze alti clienti din hotel, sa pastreze linistea, sa nu distruga/deterioreze/pateze/sa duca obiecte din camere, sa nu foloseasca termoplonjonul in camere si sa nu fumeze in camerele nefumatoare, etc). Nerespectarea sau necunoasterea acestora, nu exonereaza turistul de la raspundere. Turistul este direct raspunzator pentru deteriorarea camerelor hoteliere si tot turistul va suporta penlitatile aferente, agentia neasumandu-si raspunderea fata de turistul respectiv.
- deoarece (in general) in program nu sunt incluse mesele de pranz si cina, se recomanda turistilor asigurarea cu mici rezerve de alimente nealterabile pentru cazurile in care nu se poate lua masa la o unitate de alimentatie publica, avandu-se in vedere ca (in general) se ajunge la hotel seara. Programul excursiei este incarcat (distante mari de parcurs, in unele cazuri si multe obiective de vizitat), scopul excursiei fiind unul de deconectare, de a vedea cat mai multe tari si locuri interesante si nu o excursie de odihna. In cadrul programulului excursiei, in mod normal se aloca timp pentru a lua masa de pranz si de cina, exceptie facand situatiile neprevazute – intarzieri in trafic sau program prelungit, etc. Micul dejun difera de la o tara la alta, de exp in Italia si Franta, unele hoteluri ofera mic dejun continental, iar altele de tip bufet. Regulile internationale interzic scoaterea sau introducerea alimentelor sau bauturilor din sau in restaurant. Turistii care incalca aceasta regula pot fi obligati la o plata suplimentara de catre conducerea hotelului.
4. Programul excursiei/ghidul/vizitele la muzee
- programul excursiei nu este modificabil pe parcurs, la cererea unor turisti, agentia avand obligatia de a furniza programul initial tuturor turistilor din grup. In cazul in care grupul voteaza unanim pentru modificarea programului, acest lucru este posibil doar in cazul in care modificarea survenita este justificabila, nu implica costuri suplimentare, nu afecteaza timpul de condus al soferilor sau nu se deruleaza in detrimentul programului initial. In cazul in care modificarea ceruta implica cheltuieli in plus, realizarea este posibila doar cu acordul personalului de bord, dupa calcularea taxelor aferente care vor fi suportate de catre turisti. Programul excrusiei poate fi modificat de catre personalul de bord in cazul in care acest lucru este absolut necesar.
- turoperatorul, in pachetul de servicii de circuite culturale presteaza servicii de ghid de turism din partea agentiei, dar legislatia internationala nu permite ghidajul in muzee si la obiective turistice de catre ghidul roman; ghidul roman va face prezentarea in autocar si va asigura traducerea explicatiilor date de ghidul local in situatia in care grupul de turisti hotaraste angajarea acestuia. Angajarea unui ghid local poate fi absolut necesar in functie de tarile vizitate sau de obiectivele turistice.
- pentru a oferi servicii de ghidaj de calitate, Agentia a achizitionat aparate audioghid, care sunt furnizate turistilor gratuit la majoritatea circuitelor (atentie, nu putem asigura audioghiduri la toate circuitele!); turistul este raspunzator pentru receptorul audioghid pe parcursul circuitelor, iar in caz de pierdere sau distrugere (cu exceptia defectarii aparatului folosit destinatiei) turistul este obligat sa achite contravaloarea sau repararea receptorului audioghid. Contravaloarea receptorului audioghid distrus sau pierdut este de 75 euro.
- vizitarea muzeelor in cele mai multe cazuri se face individual deoarece serviciile de ghid turism prestate de ghidul agentiei nu sunt permise la aceste obiective; (turistii nu pot pretinde prestatii de ghidaj ghidului roman la muzee), exceptie facand doar cateva institutii: de exp Castelul Praghez sau muzeul Abatiei Melk, unde autoritatile permit acest lucru. Pentru vizite colective la muzee, este necesara angajarea unui ghid local contra cost, iar acest lucru se face doar la cererea grupului anticipat vizitei.
- taxele de intrare sunt indicate in fiecare program aparte, si au valoare informativa. Poate sa existe decalaje, deoarece institutiile culturale isi modifica tarifele sau pot modifica orarul de functionare pe parcursul anului. Vizitarea obiectivelor turistice (exp Alhambra, Cina cea de Taina, Sagrada Familia, Galeriile Uffizi, etc) care solicita achitarea taxei de intrare in prealabil, este posibila doar cu achitarea taxei de intrare la inscrierea turistului. Nu putem solutiona vizitele turistilor care nu isi achita la timp aceste taxe la agentie. Aceste sume includ taxa de intrare efectiva, taxa de rezervare si taxele aferente transferului bancare pentru plata anticipata si comisioanele Agentiei.
5. Mijlocul de transport/bagajele
- locurile in avion la cursele low-cost, de regula sunt distribuite aleatoriu de catre compania aeriana. Putem asigura 100% locuri alaturate doar turistilor care solicita expres acest lucru si sunt dispusi la plata unei suprataxe companiei aeriene.
- autocarul/mijlocul de transport terestru va avea un numar de locuri corespunzator numarului de persoane inscrise si va oferi confortul conform normelor de categorizare in vigoare (aer conditionat, incalzire, statie audio-video, etc). Autocarul este un mijloc de transport, care deserveste transportul de persoane in conditii de confort optime pentru toti turistii, fiind dotat cu aer conditionat, scaune rabatabie si statie audio-video.
- securitatea pe timpul transportului: turistul are obligatia de a purta centura de siguranta in autocar, de a nu bloca culoarul si a nu se plimba pe culoar in timpul mersului. Blocarea culoarului in timpul mersului poate implica incidente grave in caz de nevoie de evacuare. Turistul nu are dreptul de a lua in autocar scaune pliabile sau geanta frigorifica; turistul are dreptul la un bagaj de mana mic, perna, patura si alimente minime consumabile in timpul popasului in afara autocarului. Bagajul de mana nu poate depasi greutatea de 5 kg si trebuie sa incapa in spatiul deasupra capului sau sub scaunul turistului. In cazul in care bagajul de mana are dimensiuni mai mari, acesta se va depozita in cala de bagaje, fara ca turistul sa aiba acces la ele in timpul transportului.
- consumul de alimente nu este permis in autocar, acest lucru afectand turistii mai sensibili si starea de curatenie a autocarului. Consumul de alimente este posibil cu ocazia pauzelor la locurile de popas de pe traseu sau in timpul liber in timpul programului. Opriri regulate se fac la intervale de aproximativ 2,5-3,5 ore. Orele de condus al soferilor sunt un factor de baza al programului si se respecta cu fermitate.
- bagajele si obiectele de valoare; raspunderea privind pierderea, furtul, a obiectele personale de valoare si a actelor de calatorie este in sarcina turistului. Turistul este obligat sa detina valorile banesti, bijuterii, acte asupra lui si nu in bagajele de cala. Firma transportatoare are o asigurare pentru bagajele de cala pe durata transportului. In general si asigurarea medicala include o asigurare de bagaje. Bagajele valoroase trebuie asigurate special iar continutul lor trebuie declarat la incheierea asigurarii si prezentate la imbarcare, personalului de bord. Personalul autocarului nu este responsabil pentru bunuri de valoare lasate in autocar. In cazul pierderii sau deteriorarii bagajelor pe durata transportului cu avionul sau autocarul, turistul isi va adresa plangerea direct companiei aeriene sau companiei de transport. Agenţia nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmare a întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje şi a altor împrejurări care revin exclusiv în sarcina companiei aeriene / transportatorului în temeiul actelor normative specifice; litigiile in acest sens vor avea loc intre turist si transportator/compania aeriana.
- autocarele sunt verificate si controlate tehnic in UE, din ce in ce mai frecvent. Autocarele sunt si cantarite, si din pacate, multe autocare depasesc masa totala maxima autorizata. In caz de control, autocarul este amendat si nu are permis de a porni din loc pana cand masa totala maxima autorizata este depasita; astfel suntem nevoiti sa limitam cantitatea de bagaje. Cantitatea de bagaje permise sunt: un bagaj de cala de 20 kg/persoana si un bagaj de mana de maxim 5 kg, total 25 kg bagaje pentru o persoana. Orice bagaj care depaseste greutatea mentionata, este refuzat la imbarcare. Nu exista optiunea de a achita suprataxa pentru bagaje mai mari. Turistul care achizitioneaza bunuri pe parcursul calatoriei si depasesete greutatea mai sus mentionata, se angajeaza ca in cazul depasirii masei maxime totale autorizate din cauza bunurilor sale, se risca la plata amenzii aferente.Bunurile achizitionate trebuie sa intre in bagajul de cala sau in bagajul de mana. Dimensiunile acestora nu pot depasi dimensiunile valizelor normale pana la mari, iar bagajul de mana trebuie sa intre in spatiul deasupra capului sau sub scaun. In cazul in care bagajul de mana depasese aceste dimensiuni, acesta se va pune in cala de bagaje fara ca turistul sa aiba acces la el pe timpul transportului sau a popasurilor.
- În cazul pachetelor de servicii de călătorie, ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului; In cazul intarzierilor in trafic, Agentia nu poate fi obligata la despagubiri, iar activitatile turistice din aceste zile pot fi reduse sau anulate, iar in caz ca e posibil, reprogramate.
- taxa de rezervare a unui loc preferential în autocar: 5 euro/persoana (optional) (mentionam ca locurile în autocar se distribuie în ordinea înscrierilor si se comunica de catre agentie cu 3 zile inainte de plecare; prioritate au cei care la inscriere isi rezerva locul; nu acceptam cereri pentru loc preferential ulterior inscrierii. Mentionam ca locurile preferentiale se pot rezerva doar pana la randul 6 pe ambele parti.
- imbarcarile din alte orase sunt parte integranta a programului turistic. Orarul de imbarcare este specificat in programul initial, dar care poate sa difere in functie de probleme prevazute: lucrari pe drum, conditii de meteo neprevazute. Ultimele detalii se transmit turistilor cu 5-2 zile inainte de inceperea calatoriei. Tarifele si orele de plecare din oferta Agentiei au la baza imbarcarile din Oradea si/sau Cluj-Napoca. Oferim imbacari de pe alte linii, contra cost, dar numarul locurilor este limitat in functie de marimea mijloacelor de transport care ofera aceste servicii. Detalii in programul circuitelor sau pe verso catalog.
- in cazul circuitelor unde grupul este format din grup cu avionul si grup cu autocarul, agentia isi rezerva dreptul de a modifica programul intregului grup in functie de schimbarea orarului de zbor. Agentia nu isi asuma raspunderea pentru eventualele intarzieri sau schimbari in programul excursiei datorita modificarii orarului de zbor. Agenţia îşi rezervă dreptul de a modifica ordinea sau conţinutul programelor în cazul în care acest lucru este absolut necesar.
6. Conditii de renuntare, penalități, rambursări și despăgubiri În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:
Semnatura turist.................................. Data …...............................................
vezi mai multe
Actul de calatorie este exclusiv pasaportul valabil minim 6 luni de la data intoarcerii, dar recomandat 1 an
Agentia îsi rezerva dreptul de a modifica ordinea sau continutul programelor în cazul în care acest lucru este absolut necesar.
obiectivele de vizitat sunt la o altitudine de peste 3000m
Informatiile si fotografiile din pagina cu descrierea unitatii de cazare au caracter strict informativ si sunt preluate de la partenerii nostrii sau de pe site-urile de prezentare ale acestora. Pozele de pe site sunt generice si nu pot fi considerate contractuale, ele reprezinta efortul nostru permanent de a oferi informatii despre aceste locatii. Incercam zilnic sa actualizam aceste informatii, dar nu garantam ca sunt complete, actualizate sau nu contin erori. Va recomandam sa consultati site-urile oficiale ale unitatilor de cazare sau sa cereti informatii actualizate agentiei noastre.
Tarifele si disponibilitatea ofertelor sunt valabile la acest moment!